Amb
aquesta unitat didàctica "Un tomb pel nostre poble", volem
conèixer diferents aspectes de la nostra vila, no només de l'entorn
cultural, si no també de l'entorn físic. És per això que proposem
aquesta activitat, on els infants observaran quin temps fa al seu
poble i de quina manera intervenen els diferents fenòmens
meteorològics sobre l'entorn proper. A l'hora i de manera
globalitzada treballarem la música, a través de la imitació dels
diferents sons que ens ofereix la natura utilitzant com a instrument
el nostre propi cos.
Inici
(Durada 5 minuts)
Convidarem
als infants a seure en filera, en front del finestral que dona al
pati i mirarem per la finestra el temps que fa. Observarem si plou
(quin soroll fa la pluja, els efectes que té, per exemple els
bassals), si fa vent (quin soroll fa el vent i com fa moure les
plantes i els arbres del pati), mirarem si hi ha llamps o trons
deguts a una tempesta elèctrica o si fa un dia assolellat. D'aquesta
manera veurem quin temps fa al nostre poble i quins efectes tenen en
ell els diferents fenòmens meteorològics.
Desenvolupament
(Durada 10 minuts)
A
continuació l'educadora (per motivar la participació) anirà
mostrant als infants diferents imatges de fenòmens meteorològics
(pluja, vent, llamp, tro, neu i sol) i els hauran d'identificar
verbalment.
L'educadora
representarà el so de cada fenomen meteorològic mitjançant el seu
propi cos i els infants l'hauran d'imitar. Donarà unes pautes als
infants, utilitzant tant el llenguatge verbal com el gestual perquè
sàpiguen com ho han de fer.
PLUJA:
Imitem el so de la pluja picant amb les puntes dels dits sobre el
nostre cap. Primer molt a poc a poc i després més ràpid imitant la
pluja quan plou poc o quan plou molt.
VENT:
Imitem el so del vent bufant amb la nostra boca. Després mourem el
nostre cos com si ens mogues el vent, imaginant que som arbres.
LLAMP:
Els llamps cauen de dalt a baix però no fan soroll, així que
representarem al llamp saltant amb els dos peus junts i ajupint-nos a
terra.
TRO:
Imitem el so dels trons picant fort amb els peus a terre.
NEU:
Imitem el so que fa la neu quan cau a terra, picant fluixet les
nostres mans sobre la panxa.
SOL:
El sol no fa cap so, així que el representarem fent un cercle amb
els nostres braços en l'aire.
L'educadora
de suport, observarà als infants com es relacionen, com participen,
si s'ho passen bé i els hi oferirà ajuda si ho necessiten.
Final
(Durada 10 minuts)
Per
finalitzar l'educadora cantarà la cançó “TIPI TIPI TAP” i els
infants hauran de seguir el ritme de la cançó amb palmades.
TIPI
TIPI TAP
TIPI
TIPI TAP
CAU
LA PLUJA
DES
DEL TERRAT
BUFA
EL VENT
BUFA
EL VENT
BUFA
EL VENT
DESDE
PONENT
CAUEN
ELS LLAMPS
CAUEN
ELS LLAMPS
CAUEN
ELS LLAMPS
DE
DALT A BAIX
SONEN
ELS TRONS
SONEN
ELS TRONS
SONEN
ELS TRONS
DESPRÈS
DELS LLAMPS
CAU
LA NEU
CAU
LA NEU
CAU
LA NEU
A
POC A POC
SURT
EL SOL
SURT
EL SOL
SURT
EL SOL
SEMPRE
QUE VOL
En
acabar la primera estrofa l'educadora preguntarà “-Com sona la
pluja?” I els infants hauran d'imitar el so picant amb els dits al
seu cap.
Així
l'educadora anirà cantant totes les estrofes i convidant als infants
que representin la pluja, el vent, els llamps, els trons, la neu i el
sol (tal i com hem après fa uns minuts) fins acabar la cançó.
Si
els nens i nenes estan engrescats i no es veuen cansats es pot
repetir la representació de la cançó dues vegades.
Us animem a que realitzeu aquesta activitat també a casa. De ben segur passareu una bona estona en família!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada