Aquí teniu la seqüència didàctica d'activitats programades per la Unitat Didàctica "Un tomb pel nostre poble":
GENER
|
||||
Dimarts 12
|
Activitat 1
|
Som exploradors!
|
Detecció de coneixements previs i motivació. Inclou sortida pel poble
|
Fem una sortida als voltants de l'escola per tal d'observar els animals
que hi viuen al nostre entorn. Els nens i nenes utilitzaran una lupa per
realitzar l'observació i càmeres fotogràfiques (de joguina), per tal de
fomentar l'atenció. Buscarem insectes, formigues, ocells i imitarem el so que
fan. També observarem les flors, els arbres... i els efectes que tenen els
fenòmens meteorològics sobre ells.
|
Dimecres 13
|
Activitat 2
|
Les Campanes del nostre poble
|
Experimentació i coneixements
|
Al campanar del poble tenim dues campanes que tenen nom propi, les
coneixem i descobrim com sonen. Treballem a classe amb dues campanes, una es
molt gran i fa un so molt greu. L’altre és més petita i fa un so més agut.
Després cada infant les podrà tocar i dirà el seu nom per presentar-se.
|
Dimecres 20
|
Activitat 3
|
Els Castellers
|
Experimentació i coneixements
|
Passarem imatges dels castellers, podran apreciar la construcció i les
diferents parts d'un castell. Li posarem la música dels castells, que
coneguin les gralles. I després, mentre sona la música dels castellers, li
proposarem que vagin fent castells amb peces de fusta.
|
Dimecres 27
|
Activitat 4
|
Els oficis
|
Assimilació de nous conceptes i coneixements
|
Audició de la cançó “QUAN SERÉ GRAN”. Es treballarà a classe un petit
taller i jugar a disfressar-se. Direm quins oficis es donen al nostre poble.
També seria interessant fer participar algun pare o mare que visiti la classe
i expliqui als infants en què consisteix el seu treball.
|
FEBRER
|
||||
Dimecres 3
|
Activitat 5
|
Ball de bastons
|
Experimentació i coneixements
|
Passarem unes imatges/vídeo del ball de bastons del poble perquè els
infants el puguin conèixer.
Durarà uns deu minuts i després els hi donarem els pals perquè ells
puguin fer el ball. Els anirem guiant i aniran picant més fort i més fluixet,
picaran amb els dos pals, picaran a terra. Sempre amb compte i poc a poc, que
es concentrin a fer-ho ben fet i estiguin al cas del soroll que emet.
|
Dimecres 10
|
Activitat 6
|
Els Nanos
|
Experimentació i coneixements
|
Coneixerem els nanos, reproduirem
la cançó popular que els acompanya on ballarem, picarem de mans i podrem
seguir el ritme amb un timbal, d'aquesta manera coneixerem de mes a prop el
que envolta als nanos i la seva tradició.
|
Dimecres 17
|
Activitat 7
|
El Cos
|
Experimentació i coneixements
|
L'educador disfressat de Gegant canta una cançó mentre es posa uns llaços
a diferents parts del cos (un al cap, un al coll, un a cada braç i un a cada
peu i finalment un a la panxa). Llavors els nens i nenes surten en parelles;
un fa de gegant i l'altre li posa els llaços mentre tots canten la cançó.
Després els infants s'intercanviaran el paper, fins que tots ho hagin fet.
|
Dimecres 24
|
Activitat 8
|
El llenguatge del vent i la pluja
|
Experimentació i coneixements
|
Treballem
a classe aquests dos elements, entre d’altres. Primer fem una
observació dels fenòmens meteorològics que podem veure al pati (el
vent, la pluja…). A través d’una cançó imitem el so de la
pluja picant amb els nostres dits sobre el nostre cap, bufem per
imitar al vent....
|
MARÇ
|
||||
Dimecres 2
|
Activitat 9
|
Anem a buscar cargols!
|
Experimentació, observació i coneixements. Inclou
sortida
|
Ensenyarem la cançó popular “CARAGOL TREU BANYA”. Podem aprofitar un dia
que hagi plogut i fer sortir als nens i nens a l'entorn més immediat, com per
exemple el pati, no oblidem que la nostra Escola està situada en un entorn
rural, i anar a buscar-ne. Amb els que recollim, farem una observació a
l'aula i els hi podem fer un petit habitacle. Demanarem la col·laboració dels
pares per tal que portin unes botes d'aigua per posar als nens.
|
Dimecres 10
|
Activitat 10
|
El conte de la Mulassa
|
Audició i expressió
|
Vindran dos membres de l’escola de música del poble i ens explicaran un
conte amb música en directe. Els nens estaran asseguts a terra amb coixins,
al voltant dels músics.
|
Dimecres 16
|
Activitat 11
|
Pintem la música!
|
Muntatge grup, experimentació i expressió
|
Mitjançant aquesta activitat volem posar punt i
final a una unitat didàctica plena de música, d'entorn, de cultura i de
saber... de saber ser, de saber estar i de saber fer. A través d'una audició
de música clàssica deixarem que els infants es deixin portar i expressin com
la senten, com l'escolten i com la viuen; representant aquesta vivència a
través del llenguatge plàstic: la pintura.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada